Häng med i vår utveckling!

måndagshoppning

kvällens träning bestod av hoppning där vi tränade mycket på rytm och vägar samt att verkligen rakrikta de i anridningarna och efteråt.
vet ärligt talat inte riktigt hur jag ska beskriva kvällens Aragorn.. ett packe dynamit? livsglädje har han gott om iaf!
 
började med att skritta över tre bommar på marken där man i galoppen fick plats med ett galoppsprång imellan (insåg jag senare..), vilket gick ganska bra. taggad var han ju men det var hanterbart, frid och fröjd liksom!
skulle sedan trava över de här tre bommarna, vilket inte var lika frid och fröjd... kände hur han skuttade lite sådär glatt över den första bommen, skuttade en aning mer glatt över den andra bommen så jag hamnade i lite obalans och över den tredje bommen får han för sig att den har höjt upp sig till minst 1.20cm som också ska hoppas jämfota för lite extra skoj!
 
det tog mååånga varv innan han insåg att man faktiskt kunde trava normalt över de.. men hindrena i de senare övningarna gick faktiskt över förväntan, han är ju som en unghäst i ridningen och var inte inhoppad innan jag fick hem honom så vi har fått börja om från grunden trots att han är 11 i år. i eftermiddag blir det ett rejält dressyrpass!

 





Beajagaar
09 September, kl. 11:12 | Blogg;

Ska du tävla på söndag med han?

Svar: både ja och nej, jag kommer vara med fast utom tävlan i så fall :)
Jessica Jansby

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback