Häng med i vår utveckling!

Hoppträning 24 september

Igår hade vi ungefär samma övning som i måndags, satt på en aning lugnare/mindre spänd Aragorn men igår hade han istället den där "kan själv-attityden". Förhållningarna ignorerade han totalt i början och bara drog upp huvudet istället, rumpan svängde lite åt höger och lite åt vänster (inte min alltså...), galoppfattningarna i höger varv tog halva långsidan att få till och lite småtjafs hela tiden. Men han tänker ju iaf framåt över bommarna och det är just nu allt jag kräver av honom, grundridningen får vi jobba vidare med senare. 
 
ikväll blir det samma övning, just för att han ska vänja sig vid bommar och hinder men ikväll ska jag våga rida mer. det har blivit så mycket unghästridning för mig det senaste året där det har blivit travhoppning till 90% på lägre höjder att jag har blivit bekväm i det och nästintill lite mesig. ikväll ska jag våga rida, våga komma på det i galopp och inte ge mig. jag ska.
 
 
i första klippet ser ni vad jag menar med att jag inte får igenom förhållningarna över bommarna..





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback