Häng med i vår utveckling!

veckoplanering

fick en förfrågan om jag bl.a. kunde lägga upp hur jag tar hand om Aragorn samt ett litet schema över när han rids/vilar, så jag la in det här och skrev även till vad jag har tänkt att fokusera på under själva passen. eftersom det är en vanlig lektion/träning på måndagen så vet jag inte riktigt vad den innebär än så lämnade det tomt, på torsdagen kommer det att vara en dressyrclinic på klubben för Lisette Hedman där jag är en av de två som kommer att få rida!
 

måndag: ridning.
tisdag: vila.  
onsdag: ridning - lösgörande pass, mycket övergångar och tempoväxlingar. 
torsdag: dressyrclinic.
fredag: ridning - sidvärtesrörelser samt galoppfattningar.
lördag: vila, alt. bara skritta.
söndag: ridning - ev. någon hoppövning, annars markarbete. 


när jag gör iordning honom brukar jag först ta lite vatten i en spann och svampa bort all lera från benen och runt hovarna för att lättare hålla koll på t.ex. om han kanske börjar få tendenser till mugg, därefter ryktar jag igenom honom ordentligt och borstar ut både manen & svansen tills det inte är någon smuts/tovor i dem.
sedan ska all utrustning på innan ridpasset, när jag kommer tillbaka så tar jag såklart av all utrustning igen och känner igenom benen så allt är som normalt. ryktar igenom honom igen, gosar lite extra, smörjer in karlederna med Helosan för att motverka eventuell mugg, sedan går jag ut och hämtar in kvällshö som han får stå och tugga på medans han får på sig pyjamasen inför natten (förutsatt att jag rider honom på kvällen!). 
jag hänger undan de grejer som ska vara i stallet, putsar lite snabbt om det behövs, sedan tar jag hem min egen utrustning samt tränset & martingalen. 
 
ni får gärna kommentera om det är något mer ni vill läsa om!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback