Häng med i vår utveckling!

ännu en gång..

påväg till ridhuset insåg jag att jag glömde säkerhetsvästen i stallet och bestämde mig då helt enkelt för att om jag började känna att Aragorn hade för mycket överskottsenergi så skulle jag hoppa av för att inte utmana hans småskutt som sätter en ur balans...
 
men ännu en gång blir jag överrumplad av min häst. innan han anlände till vasaholm hade han aldrig någonsin satt en hov i ett ridhus (eller ens varit utanför gården) och vi har fortfarande bara ridit därinne ett fåtal gånger och ännu färre gånger helt själva, tror ni att han ens bryr sig? jag tog med mig hundarna till stallet och satte de i ena hörnan av ridhuset, inte ens när de rörde sig med kopplen släpandes efter dem brydde han sig. 
 
kände direkt när jag hoppade upp att jag inte ens behövde oroa mig, han trampade på glatt med bakbenen i skritten men han var så avslappnad och så fin. han var nöjd helt enkelt, vi hade hoppträning i måndags med serier och avstånd där han var hur jäkla fin som helst så igår fokuserade jag mest på att lösgöra honom inför kvällens hoppträning där vi fokuserar på samma sak. 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback