Häng med i vår utveckling!

filmsnutt

Aragorn har haft en liten vila nu i 4 dagar då vi i onsdags hade en riktig dressyrträning för Christel - och det gick så jäkla bra! Hittade verkligen ridningen då, som minst sagt gav resultat, så han fick en välförjänt vila med ett kiropraktor-besök i fredags där han/jag också fick beröm för att han hade musklat upp sig fint sen sist.

Kvällens ridpass var ett enkelt grundläggande pass där mycket fokus låg på att bara få honom att koppla av, försökte ta med mig mycket av vad Christel hade sagt och det gick bra även ikväll! Han var pigg och ville inte riktigt skritta fram utan bara taktade, men den energin vände vi på rätt håll i traven.
Något studsig i galoppen men fattningarna tog han bra utan att rusa iväg, det är bara vänstergaloppen som ska stärkas mer. Skippade både gummisnodden och martingalen ikväll, om han fortsätter i den här riktningen så dröjer det nog inte länge innan de ligger dammiga på hyllan :)
Jag hade kunnat fortsätta skriva här i evigheter, men med risk för väldigt långt inlägg hehe så avslutar jag det här. Känslan var väldigt fin.
 
 





Mammaaa
12 December, kl. 23:01 | Blogg;

Finingar!!

Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
12 December, kl. 11:50 | Blogg; http://neapocalypse.se

När jag skaffar egen häst då tusan ska jag flytta någonstans till ett ridhus! Så himla avis!!!

Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
12 December, kl. 13:12 | Blogg; http://neapocalypse.se

sv, Man ska ha den så högt så fölisarna inte når den :) och vi har ju haft ett föl så jag tror det är därför.. fast det är inte jag som satt upp den ^^
Åh vad kul att ha ridlärare runt knuten typ! Fast ändå lite jobbigt om det är massa skolbarn i stallarna, eller? :)

Olivia
12 December, kl. 20:21 | Blogg; http://oliiviiagustavsson.se

sv. åh men tack så jättemkt :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback