Häng med i vår utveckling!

i will always want you

 
bloggningen har inte varit på topp de senaste dagarna, har helt enkelt inte haft ork till att starta datorn och skriva blogginlägg. 
 
träningen igår gick väl inte riktigt som den skulle, det kändes så åt helvete. han hade inget tålamod och blev väldigt skarp, försökte resa sig när han inte fick utlopp för energin och jag har helt tappat allt självförtroende och tron på mig själv i ridningen. från att hoppat 70-80cm på klubbtävlingarna och velat högre, till att tycka det är läskigt att komma på 50 i galopp. jag vet inte längre vad jag ska göra, och jag är så jävla besviken, arg och ledsen på mig själv. jag ville bara ge upp igår, jag vet inte hur många gånger jag bröt ihop igår. jag vet att denna hästen kan bli någonting, men jag vet inte om jag längre är rätt människa att ta honom ända dit. jag vill bara så jävla gärna att det ska funka..





Julia
10 October, kl. 22:17 | Blogg; http://juliaericsons.blogg.se

Vad du än gör ge inte upp! Jag förstår precis hur det känns, förra året älskade jag att hoppa. Tränade på 1,10 banor hemma och nu kan jag inte ens rida mot ett 50cm hinder i galopp. Har legat i hårdträning med hoppträningar 2dagar i veckan, efter bara 3 (!!) hoppträningar hade jag gått från 10cm hinder till 40. Efter 3 träningar kunde jag hoppa utan en mega klump i magen som fick mig att vilja spy. På senaste hoppträningen hoppade jag ett hinder på 75cm. Och allt det har jag fått från att byta hopptränare. Jag räknar med bakslag, för jag vet att det kommer komma bakslag. Men man får tänka positivt hela tiden, efter varje ridpass, skriv upp 3bra saker ÄVEN om det för stunden känns som man inte kan komma på en bra grej.
Det jag lärt mig av min hopprädsla är att det handlar om att man hamnat i ett negativt tankesätt som gör att man trycker ner sin egna självkänsla och blir rädd.
Jag lovar att du kan utbilda din häst, även om du är hopprädd så utvecklas man tillsammans. Det gör inget för hästen att ligga på låga höjder, det är bara bra. Stressa inte med att komma ut på tävling eller komma upp på höga höjder. Låt det ta sin tid och alla bitar kommer falla på plats!
Lycka till med eran utbildning! :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback