Häng med i vår utveckling!

träningen fortsätter

då jag fick hoppa in på mitt andra jobb i måndags så fick faktiskt min mamma motionera Aragorn åt mig, igår fick han vila och ikväll hade jag tänkt mig någon slags bomövning/markarbete, upphöjda bommar, galoppbommar. ja vi får se vad jag slänger ihop för övning, beror lite på hur mycket överskottsenergi han har idag! 
jag har ockås insett/bestämt mig för att vi behöver ännu mera privatträningar och hjälp med fokus på grundridning och stabilitet. visst går han ner i form, men han är inte stabil och kan jobba själv i formen utan jag måste plocka med inenrtygeln i vartenda steg och då blir det lätt att han pendlar fram och tillbaka med huvudet.. och även att han tar alla skänklar som (rejält) framåtdrivande, är man på volten så kan han liksom inte acceptera innerskänkeln och sedan forma sig efter den utan han försöker mest att springa ifrån den... nej, mer träning nu!
 
för att besvara eventuella frågor om tofsarna i manen, så är det bara ett tappert försök i att lära manen att ligga på samma sida... :) 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback