Häng med i vår utveckling!

Nytt höjdrekord

som jag skrev i förrförra inlägget så har jag fått lite mer hjälp med att få honom stabil i formen, och efter att diskuterat det med tränare, ägare och mig&mamma emellan så har jag under de två senaste ridpassen faktiskt satt på en gummisnodd på honom för att hjälpa honom att hitta en bra form och börja jobba med ryggmusklerna. 
eftersom ridpasset idag skulle bestå av både hoppning och dressyr så satte jag på den men knäppte inte fast den under magen utan bara runt halsringen på martingalen under tiden vi red fram.
tyvärr hände det en olycka i gruppen innan oss vilket resulterade i att ambulans fick tillkallas och vi red i paddocken så länge i väntan på att komma in i ridhuset. ju mer vi red desto mer insåg jag att jag faktiskt inte behövde knäppa fast den, han hade en lägre form och han trivdes där. om det sen är på grund av att han är lättlurad och trodde han var fastspänd, eller om det är som han faktiskt redan har insett att det är bekvämare att jobba med en rundare rygg än en spänd rygg - det vet jag inte, men hoppas självklart på det sistnämnda. 

när vi sedan fick komma in i ridhuset tog vi några språng vilket gick bra. ibland var han något tung i handen och hade någon gång svårt att få upp nosen på honom i anridningen vilket resulterade i ett flackt språng, men annars var han sååå fin! inte alls stressad eller kastade sig över, nu hoppade han över och kom tillbaka fint efteråt. tog även nya höjdrekordet tillsammans på 65 cm ;)
jag känner att jag börjar lita mer på honom vilket gör att jag vågar mig på lite högre höjder igen och tycka det är kul. även om jag har hoppat högre tidigare med andra hästar så har jag haft svårt med att lita på att aragorn verkligen kommer hoppa eftersom han inte var inhoppad innan han kom till mig och totalvägrade på hinder.
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback