Häng med i vår utveckling!

Presentation - Aragorn

Vad tusan, ni har ju aldrig fått en ordentlig presentation om Aragorn! Han blev ju mer eller mindre bara lite lätt inslängd här på bloggen när jag började rida honom..
 

Aragorn
e: Akribori     |     ue: Bellini
 
Aragorn är en valack född 2003, han gick som hingst fram tills han var 6 år då han från början faktiskt var tänkt som ett hingstämne men planerna ändrades och han kastrerades. Som nybliven 4åring blev han inriden men sedan blev det inget mer med det så sedan var han helt enkelt bara en sällskapshäst till deras övriga tävlingshästar. En väldigt fin sällskaphäst dock. Förra sommaren togs saken i händerna igen och då blev han inriden igen och därefter mest grundriden någon gång i veckan.

Jag började rida honom hos ägarna i mitten/slutet på Maj och har ridit honom kontinuerligt sedan dess. Det var stor skillnad att rida honom jämfört med hästen jag red tidigare och det tog mig rätt så lång tid att komma på hur han fungerade bäst. I Augusti så flyttade jag honom till Vasaholm då det ligger några minuter närmre, ridhus, bättre ridvägar och tillgång till tränare - med andra ord så har vi bättre utvecklingsmöjligheter här.

Ägarna är även mammas bekanta sedan tidigare och det är på det sättet som min väg korsades med Aragorns. De var bara glada att Aragorn nu kom till användning och att jag kunde fortsätta att rida samt utbilda honom. Jag är så himla glad över att jag fått denna chansen och får lov att ha honom som min egen häst, han behandlas som en prins och kommer alltid att göras så länge han finns i min vardag. ♥





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback