Häng med i vår utveckling!

hard work pays off

igårkväll fick jag en "uppenbarelse" där jag insåg hur mycket som faktiskt har förbättrats på min och Aragorns resa sedan jag fick hem honom.

han var inte direkt sällskaplig tidigare, nu är han betydligt mycket mer kelig och nyfiken. han brukar ta ner huvudet till mig om jag sitter på huk och borstar benen till exempel för att lukta på mig och gärna pilla lite på min mössas pälsboll ifall jag har den på mig.. ;)

det gick inte ens att spola benen på honom, fick höra av de som hade honom innan att de var 3 man som försökte hålla honom och ändå drog han iväg med de bara vattnet nuddade hoven. igår spolade jag benen på honom helt själv och han stod och sov. tillit? ja den har jag nog fått av honom.

• han var aldrig utriden. vi har nu ridit ut två turer utan hästsällskap och det har gått kanon, tyvärr har jag svårt nu att hinna med uteritter eftersom jag oftast stänger på jobb kl 18 och dessutom jobbar helger men så fort jag har tid så ska vi ut fler gånger!

han kunde inga sidvärtesrörelser alls. idag kan han de nästan helt. :)

• det kunde ta mig MINST fem minuter ibland att bara få honom över en bom/minikryss. med andra ord, han hade aldrig hoppats eller ens jobbat med bommar. i tidigare inlägg ser ni en video där vi hoppar iaf 75 cm med lätthet, han tar knappt ens i. nu ska vi ligga lite mer på den höjden för att bygga upp hans självförtroende, sen höja successivt. 

min finaste. <3





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback